Це цікаво

ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА У ФАКТАХ:  

СВІТОВІ ТРАДИЦІЇ, СИМВОЛІКА, ЦІКАВИНКИ


Як прищепити дітям любов до письма

Усі ми знаємо, що чим більше людина читає, тим грамотніше вона пише. Але постійна практика письма не менш важлива, й у становленні грамотної, освіченої людини обидва заняття йдуть пліч-о-пліч. Але якщо діти не завжди охоче беруться навіть до читання, то як їм прищепити любов до письма? Досягнення цієї мети може потребувати багато зусиль, але все ж це не так важко, як може здаватися. Пропонуємо шість способів, як цього досягти.
1. Будьте гідним прикладом
Шановні батьки! Ви повинні бути гідним прикладом для наслідування. Одним словом, практикуйте на ділі те, про що ви кажете у своїх настановах. Вам не обов'язково виводити у світ свій черговий бестселер, але якщо ви продемонструєте захопленість творчим процесом, чи то написання короткого вірша, оповідання, опис рецепта вашої улюбленої страви, робота над презентацією в PowerPoint для вашого шефа – неважливо, таким чином ви покажете відкритій для сприйняття дитині, що письмо є дуже важливим заняттям.
2. Запропонуйте дитині завести блог
Запропонуйте майбутньому Сковороді або Бредбері почати записувати свої щоденні думки та спостереження у власному блозі. Для початку дитина може назвати його більш скромно, наприклад, «Записки другокласника Мишка», і записувати туди всі свої враження, накопичені за день. На просторах Інтернету є десятки безкоштовних блог-платформ, які дозволяють скеровувати налаштування конфіденційності, такі як «Блог доступний тільки мені», «Блог доступний тільки друзям» або «Блог доступний усім».
3. Приділіть сімейний час писемній творчості
Практикуйте хоча б раз на тиждень такий захід за участю всіх членів сім'ї. Запропонуйте дітям описати суть проблеми та свої роздуми на тему тієї новини, яку ваша родина найбільше обговорює на поточному тижні. Потім нехай діти зачитають своє бачення проблеми й міркування з цього приводу, а дорослі вислухають і долучаться до обговорення. Така вправа допоможе дітям не тільки краще викладати свої думки в письмовій формі, а й упевненіше виступати перед аудиторією слухачів.
4. Улаштуйте конкурс
І вдома, й у школі діти люблять змагатись, а батьки та вчителі мають право винагороджувати їхні зусилля. Запропонуйте дітям позмагатись у написанні найцікавішого або найвеселішого оповідання і в якості винагороди запропонуйте, наприклад, похід у 3D-кінотеатр під час вихідних. Якщо у вашої дитини немає братика чи сестрички, вона може змагатися зі своїми найближчими друзями або з іншими членами сім'ї. І не підігравайте юному таланту, адже дитяча фантазія може легко обійти уяву дорослих бабусі чи дідуся.
5. Не прискіпуйтесь до помилок!
Не дарма діти не люблять, коли вчителі роблять виправлення в їхніх зошитах червоною ручкою. Жорстка критика може загальмувати й паралізувати творчий процес. Попервах мета батьків полягає в тому, щоб зацікавити дитину письмом, і навіть якщо в неї є серйозні труднощі з базовою граматикою, залиште це на певний час і продовжуйте заохочувати її зусилля в епістолярному жанрі. Грамотність прийде пізніше. Головне, щоб через прискіпування до помилок ви не вбили в дитині бажання творчості й письмового самовираження.
6. Більше читайте
Чим більше ви читаєте, тим краще пишете. При цьому, якщо дитині спочатку важко читати тривалий час – не біда! Ви можете компенсувати ці труднощі та все одно прищепити їй любов до читання.
По-перше, читайте дитині вголос. Під час відпочинку й перед сном, а також в якості винагороди, адже батьківська увага та цікавий сюжет казки чи оповідання входять у список бажань дитини. Використання аудіокниг також може бути альтернативою традиційному читанню, адже воно дозволить розширити словниковий запас, а також привчити дитину до літературного стилю.
Крім того, читання за допомогою високотехнологічних електронних пристроїв привабливе для дітей завдяки їхній любові до всіляких ґаджетів, тому використовуйте мобільний телефон і планшет в якості «приманки», за допомогою якої ви зможете зацікавити дитину й відкрити для неї чарівний світ читання.
І, нарешті, крім перерахованих способів можна застосувати ще один: розглядайте або розмальовуйте журнали й розмальовки з мінімальною кількістю тексту та максимальною кількістю ілюстрацій. Цей вид занять також може бути доречним як початковий щабель у читанні.
Висновок
Навички письма необхідно розвивати й постійно практикувати, тому що навіть про мислення освічені люди говорять так: «Думати – не означає перебирати думки, ходячи з кутка в куток, а означає записувати й переписувати їх знову і знову».
Приємної творчості й самовираження!

П'ять дієвих способів 

захопити дітей читанням


Читання може бути для дітей справжньою розвагою, але коли воно подається як обов'язкове навантаження, то може стати нудним або навіть ненависним заняттям. Пропонуємо батькам п'ять способів прищепити дітям любов до читання.
1. Зробіть так, щоб діти могли читати все, що їм цікаво. Звісно, можливо, вам хочеться, щоб вони читали Шекспіра чи щось повчально-розвивальне, але погодьтеся, будь-яке читання краще, ніж повна його відсутність. Читайте разом інструкцію до мобільного телефону, енциклопедію про динозаврів або просто дитячий журнал з картинками! У будь-якому випадку, це набагато краще, ніж годинами просиджувати перед телевізором. Нехай діти читають книги, які їм цікаві, і вони природним чином будуть розширювати свій світогляд, що стосується жанрів і тем, попутно розвиваючи читацькі навички та ерудицію.
2. Нехай книги будуть у будинку всюди. Не тримайте книги винятково на книжкових полицях у шафі. Покладіть кілька книг на журнальний столик – зверху на пульт дистанційного керування телевізором. Нехай на поличці вашого кухонного куточка, за яким ви проводите сімейні трапези, стоїть 4–5 книг різної тематики. На столику біля дитячого ліжка теж не повинно бути порожньо. Поставте туди кілька цікавих книг для вечірнього читання, а також установіть якісну настільну лампу, при світлі якої дитина зможе читати після того, як ви вимкнете світло. Протягом дня, коли ви знаходитесь у полі зору дітей, ви могли б із захопленням перегорнути кілька дійсно цікавих книг, діставши їх із ваших книжкових полиць. Так ви підвищите шанс того, що дитина вибере собі якусь книгу й почне її з цікавістю читати.
3. Перетворіть читання на гру. Попросіть дитину прочитати книгу, а потім відповісти на запитання про прочитане. Якщо у вас кілька дітей приблизно одного віку, ви можете перетворити це заняття на веселий і цікавий конкурс. За кожну правильну відповідь (на не найпростіше запитання) вони повинні щось отримати, наприклад, звільнення від вечірнього миття посуду, улюблене частування або прогулянку в парку. Звісно ж, ви теж повинні прочитати ці книги.
4. Читайте разом з дітьми, навіть перш, ніж вони самі навчаться читати. Діти набагато охочіше читають, якщо ви читаєте разом з ними. Це підсилює позитивні відчуття від читання та є чудовим способом провести час разом. Щоб допомогти дітям мислити критично, ставте їм запитання у процесі читання. Нехай вони по черзі з вами беруть книгу в руки та прочитують свою сторінку вголос (якщо вони вже вміють читати). Можете запропонувати їм читати всі ті місця, де висловлюється певний герой, або читати за ролями. Якщо вони ще не вміють читати, просто покажіть картинку й запропонуйте розповісти про те, що відбувається з героями. Скоро вам буде важко відірвати дітей від цього заняття.
5. Складайте й записуйте історії разом з дітьми. Нехай дитина вибере тему, а потім по черзі пишіть з нею по кілька речень, доки не вийде невелике оповідання. Коли закінчите, попросіть дитину прочитати написану історію вголос. Якщо у вас кілька дітей, перетворіть таке заняття на гру або конкурс на найкращий сюжет, а потім нехай кожний прочитає вголос написану власноруч частину історії. Якщо діти писати ще не вміють, перший час їхні «авторські лінії» можете записувати ви. Такий підхід допоможе поповнити словниковий запас і зробить читання більш цікавим, тому що діти будуть брати участь у створенні того, що читають.
Кращий спосіб виховати любов до читання – прищепити її дітям у ранньому віці. Спробуйте застосувати хоча б кілька з цих порад, щоб зацікавити дитину читанням, і ви здивуєтесь, наскільки вся ваша сім'я стане більше читати.

Як домогтися швидкості читання дітей і дорослих


Думаю, учням цікаво знати:

Олександр Авраменко

-автор нашого підручника з української літератури;
-автор посібників для підготовки до ЗНО;
-ведучий радіо;
-мовознавець, який щороку готує та диктує Всеукраїнський диктант національної  єдності;
-доцент Київського університету імені Грінченка;
-викладає українську мову відомим українцям, серед яких - як політики, так      телеведучі і зірки шоу-бізнесу
-написав підручник під назвою "Українська мова за 20 уроків".
          "Це такий глянцевий журнал в оксфордських традиціях. Це, напевно, перший посібник в Україні, в якому ми навчаємо не на прикладі "Хіба ревуть воли, як ясла повні", а на прикладі Ipxone 6, Lexus чи київських хмарочосів. Це сучасний словник, який написаний для людини 21-го століття", - каже мовознавець Олександр Авраменко.

Важливі якості для успішного навчання

Що допомагає дитині добре вчитися? Часто вважається, що це високий IQ, приголомшлива школа, добре сплановані уроки, кваліфіковані вчителі, творчо складена навчальна програма, високі очікування тощо.
Хоча всі ці фактори дійсно допомагають, реальний секрет успішного навчання криється в самих дітях. Діти з настроєм на хороше навчання будуть успішними навіть у посередній школі, у той час як ті, хто приходить з мисленням, що ускладнює навчання, не зможуть отримати користь, навіть маючи найкращі освітні можливості.
Численні дослідження, проведені в різних країнах світу, демонструють, що результати оцінювання якості навчання підвищуються на 10 % тоді, коли діти заохочуються до розвитку позитивного ставлення до себе й навчання. З огляду на висновки цих досліджень, у школах по всьому світу починають пропонувати та впроваджувати програми, які допомагають учням розвивати ключові якості свого характеру.
Але часто батьки не знають про цей феномен і не розуміють, що є речі, які можуть набагато більше вплинути на хорошу освіту дітей, ніж просте забезпечення місця в найкращій школі району або навіть міста. Школа й учителі можуть перетворити дітей на вундеркіндів, якщо їхні батьки закладуть удома основи, які будуть стимулювати учнів справлятися із труднощами у класі.
Є багато доказів того, що риси характеру, такі як наполегливістьоптимізм і мужність, а також гнучкість мислення, активно сприяють покращенню академічної успішності. Є шість ключових якостей, які батьки можуть виховати в дітей, щоб допомогти їм устигати в школі найкращим чином.
1. Життєлюбність
Визначення «здатність любити й цінувати життя» може звучати непереконливо в жорсткому світі екзаменаційних оцінок, але любов і безпеку живлять безліч якостей, яких потребують успішні учні. Ця якість передбачає здатність бути відкритим і сприйнятливим, готовність до взаємозалежності та взаємодії.
У той же час розвиток вдячного ставлення до життя означає можливість радіти навчанню, спілкуванню із природою, цікавій історії, досягненням і товариству своїх однокласників. Усе це, у свою чергу, живить упевненість, азарт і допитливість у процесі навчання.
2. Гнучкість мислення
Протягом багатьох років гнучкість мислення вважалася суттєвою запорукою успішного навчання. Ця риса допомагає дітям мислити більш вільно й реалістично, бути більш креативними й уникати депресій і тривог.
Діти, які мають гнучкість мислення, роблять спробу за спробою. Вони розуміють, що навчання передбачає безліч невдач, і можуть їх подолати. Діти із гнучким мисленням розмовляють із собою зовсім не так, як діти, позбавлені цієї якості, – вони не перетворюютьпомилки на катастрофи («Я не здав математику – це катастрофа. Я ніколи не впораюся з математикою»). Замість цього вони дивляться на проблему ширше й позитивніше («Це був жахливий тест, я його провалив, а все тому, що я недостатньо працював. Наступного разу буду більше перевіряти себе й упораюся краще»).
3. Самодисципліна
Є багато досліджень, які доводять, що здатність дітей контролювати свої імпульси призводить до покращення здоров'я, добробуту та внутрішньої гармонії в подальшому житті. У школі самодисципліна займає центральне місце.
Успішні учні повинні слухати, вбирати нову інформацію й думати, міркувати. Вони повинні продовжувати йти важким шляхом, братися за важкі завдання, добре керувати часом (знати основи тайм-менеджменту), зберігати зосередженість та увагу. Діти, які, відповідаючи на уроці, викрикують перше, що спало їм на думку, ніколи не будуть успішними в навчанні. Звісно, безрадісна дитина, яка надмірно контролює себе, також ніколи не стане успішною. Уся справа в розумній мірі. Усім дітям необхідно розвивати дієвий «внутрішній центр контролю».
4. Чесність
Чесність має велике значення для успішного навчання, оскільки її протилежності – обман і самообман перешкоджають прогресу. Успішні учні не кажуть: «Я блискуче оволодів природничими науками», вони аналізують свої знання: «У мене порядок з фотосинтезом, але не впевнений, що вже засвоїв структуру атома, треба ще попрацювати». І з цим не можна зволікати, чесність потрібно відновити якомога швидше.
Школяр, який з інтересом питає, що означає слово в оповіданні, а не робить вигляд, що добре знає його, уже знаходиться на шляху до успіху в навчанні. Чесність дозволяє дітям будувати добрі стосунки з учителями та наставниками. Вона породжує впевненість, привертає добру волю й дає дітям безпомилковий компас у навчанні.
5. Сміливість
Вивчення будь-чого: фортепіано, фізики, тенісу – це зустріч з невідомим і з новими викликами. Успішні учні так само бояться цього, як і інші, але можуть подолати свій страх і зосередитись. Вони не впадають у відчай, тобто, зазнавши невдачі, знову повторюють спробу. Вони вміло йдуть по шкільному житті.
Діти потребують моральної сміливості, щоб відмовитись від чинників, які відволікають, і бути готовими уславитися «ботаніками», якщо вони хочуть учитися. Сміливість і мужність також допомагають їм стояти на своєму під час виникнення на їхньому шляху спокус підліткового віку.
6. Доброта
Успішні учні добрі до себе. Вони розуміють, що навчання іноді буває дуже складним і не завжди в ньому все ясно та зрозуміло, але дотримуються «правильних» думок, щоб заохотити себе йти далі.
Гарний настрій також привертає до учнів інших людей і підкріплює навчання через їхню допомогу й підтримку, а також дозволяє їм продуктивно працювати в команді та групі. Доброзичливість також живить слухання й емпатію, які, у свою чергу, сприяють глибшому, складнішому навчанню.
Усі ці якості характеру й особистості в цілому чудово підходять як для навчання, так і для життя. Дослідження показують, що вони допомагають людям набути більше впевненості, у тому числі і при зустрічі із труднощами, заробляти більше грошей, мати роботу, яка приносить задоволення, будувати більш міцні стосунки та тримати депресію й занепокоєння на віддаленій відстані від себе.
Але, на жаль, цифри також показують, що все більша кількість дітей росте з меншою здатністю контролювати свій настрій, направляти свої дії або демонструвати співпереживання й самовладання, у той час як велика кількість проблем психічного здоров'я, зокрема розлад харчової поведінки й самоушкодження, не зменшується, а лише зростає.
Наші діти мають гостру потребу в нас, щоб ми допомогли їм розвинути більш сильні, більш гнучкі внутрішні стрижні. Усі ті якості, які сприяють формуванню сильного внутрішнього ядра, можуть активно заохочуватись батьками (разом батьки та школи працюють більш ефективно). Так само як м'язи стають сильніше завдяки регулярним фізичним вправам, так і риси характеру посилюються від вдумливого заохочення й підкріплення.

Розмальовки допомагають студентам впоратися з агресією та депресією


Нині у світі популярний тренд “розмальовки для дорослих”. Тепер цей загальновизнаний метод стресотерапії почали застосовувати й у ВНЗ. Це допомагає студентам краще почуватися як під час навчання, так і у вільний час та в студмістечку. 
Викладачі американського університету у Вашингтоні роздають своїм студентам розмальовки в рамках національного Тижня здоров’я в студентських містечках. Керівництво вишу вважає, що розфарбовування допоможе молоді впоратися з такими психічними та емоційними проблемами, як депресія і неконтрольована агресія.
А в Массачусетському університеті щомісяця влаштовують  Дні антистресу, коли всі студенти дружно беруться за олівці та фломастери, щоб відпочити від навчання.
- Розфарбовування – це як медитація, що дає змогу сконцентруватися на тому, що відбувається в даний момент, – вважає професор університету Northcentral University Мері Джилл Блеквелл.

У деяких вищих навчальних закладах психологи, які працюють зі студентами, регулярно влаштовують сеанси розфарбовування, які можна відвідати в будь-яку мить, щоб абстрагуватися від навчальних проблем.


2016 - рік Івана Франка 

Пропоную 10 цікавих фактів з життя Івана Франка  

1. Першим сильним почуттям юного Франка було його кохання до попівни Ольги Рошкевич. Але після його арешту батьки дівчини заборонили спілкуватися.
2. Львів – місто Франка, де він прожив сорок років.

3. В їжі Франко був невибагливий: на сніданок — кава з булкою, на обід — квашені овочі талегкий суп з додаванням квасу, кропиви, грибів. Він ніколи не палив, а випити міг хібащо пива чи чарку вина "Золота Ріца".

4. Івана Франка заарештовували тричі. У перший раз він провів у камері з кримінальними злочинцями 11 місяців. А після другого арешту, в 1880 році, ледь не помер з голоду. Тоді за тиждень в готелі він — без єдиної помарки! — Написав повість "На дні" і на останні гроші відіслав її до Львова, після чого три дні жив на три центи, знайдені на березі річки Прут. А коли їх не стало, лежав без пам'яті, без сил. Спас Франко старий служитель готелю.

5. Навчаючись у гімназії, Франко виявив феноменальні здібності: міг майже дослівно повторити товаришам інформацію, яка подавалася вчителями на заняттях.
Інтенсивній самоосвіті гімназиста сприяла зібрана ним бібліотека, в якій нараховувалося близько 500 книжок і українською, й іншими європейськими мовами.
Іван Якович переклав українською мовою твори близько 200 авторів із 14 мов та 37 національних літератур. Вільно володів 14 мовами.

6. У 1900 році Іван Франко викупив на околиці Львова, яку називали Софіївкою, на вулиці Вінцента Понінського, 4, 9 сотих землі і розпочав будівництво своєї вілли. Був укладений контракт між купцем Й. Рогсеком, М. Грушевським та І. Франком.

7. Відомий письменник і публіцист Іван Франко та науковець і політик Михайло Грушевський були безпосередніми сусідами, мешкаючи наприкінці XX ст. в збудованих поруч віллах елітного львівського району "Софіївка".

8. У І.Франка було багато псевдонімів — Джеджалик, Брут Хома, Мирон, Живий, Кремінь, Марко, (близько 100 псевдонімів). Іван Франко писав твори не лише українською, а й польською, німецькою та іншими мовами.

9. На честь Франка місто Станіслав було перейменовано в Івано — Франківськ.
Ім'я письменника (вулиця Івана Франка) носять вулиці у Києві, Вінниці, Дніпропетровську, Івано-Франківську, Сімферополі, Керчі, Луцьку, Львові, Миколаєві, Одесі, Сумах, Черкасах, Чернівцях, Хмельницькому, Пермі та Луганську, Кіровограді.
А в Росії імя письменника носять вулиці в Москві, Липецьку, Пермі, Тулі, Уфі, Чебоксарах і Іркутськ.
Ім'я письменника носить вулиця в Монреалі.
Його ім'я носить обласний український музично-драматичний театр, освітні заклади та інші установи краю.

10. Спочатку поховали Івана Яковича в чужому склепі. Лише через 10 років залишки Франка перенесли в окрему могилу, відому своїм пам'ятником, на якому Франко-каменяр "лупає сю скалу".









Немає коментарів:

Дописати коментар